onsdag 29 april 2009

Vilket pyssel...

det blir så fort det blir vår. Man får verkligen en känsla av att allt måste ske på en gång och helst ska allt vara klart igår. En ekvation som dock är omöjlig. Man hör av många runt ikring att det är så jobbigt, det ska krattas och rensas och fyllas på med jord och gödslas och så vidare med allt trädgårdsbestyr. Själv tycker jag det är underbart, Våren är den enda tiden på året som man verkligen ser vad fint det blir efter vintern. Man städar och det blir fint, sen när sommaren kommer ska man hålla efter allt bara. Nä, jag tycker bäst om våren då blir det fint.

Tomten har varit här med Emmas studsmatta :-) Tänk vad duktig hon är, jag trodde ju att det skulle bli liv om nätterna och efterfrågan på napparna...men inte ett ljud! Jag fattar inte, hon var verkligen så på det klara med att själv sluta. Jag är fortfaranade en mycket stolt mamma över detta. Sen att det är mest jag som studsar på mattan är ju en annan sak *hihi*
Emma har också varit utan blöjan ett tag nu. Hon har den fortfarande på natten men hon har sagt att hon vill sova utan snart...

Vi har köpt ett äppelträd!
Sen vi flyttade hit har vi velat fram och tillbaka om vi ska ha nå´n typ av träd på gården, vi har en ganska oombonad trädgård, vilket är bra på ett vis, så vi vill ju göra den lite mysig. Det blev en "rödluvan" det ser jättefint ut med många grenar på, så jag hoppas det ska trivas hos oss.

Det här andra projektet vi håller på med, är liiite segdraget och man tappar lusten ibland, men nu har jag fått nya tag och håller ångan uppe. Men det är kanske meningen att det ska vara så , så man får lite perspektiv och kan "dilla" lite med sig själv emellanåt. Bilder kommer så småningom *hihi*

Nu är jag ledig några dagar och ska njuta av ett vackert väder (hoppas jag)
Jag önskar er alla en härlig valborg och skön helg
Kram på er
Linda

2 kommentarer:

Ingela la la sa...

Detsamma, jag hoppas du får en riktigt skön helg och lediga dagar.
Jag gillar oxå våren, det är så härligt att vara ute och fixa.. sen blir det för varmt ;D då badar man bara...
Jag är oxå den som studsar mest *skrattar* men det är ju roligt.
Jag är väldigt nyfiken på erat projekt så nu får ni sätta lite fart ;D
Jag ska åka till Gävle i helgen och vara med tjejkompisarna, ska bli skönt. Synd att jag är lite sjuk bara... Strunt samma..

Kram Ingela

Ingela la la sa...

Jag hoppar in och önskar er en trevlig helg!

Hoppas att ni har det bra!
Kram Ingela