lördag 6 juni 2009

Det här vädret...

gör mig lite lätt bekymmersam. Ena stunden går man ut halvt vinterklädd med dubbla jackor för att i nästa behöva gå in och klä om till shorts??? Varför dessa kontraster? Nä, alla vädergudar som läser detta nu vill jag ha rejält med värme och sol. Igår fick vi till och med elda i öppna spisen, det är inte klokt.
Igår tog vi en sväng till Bäsna trädgård, det är så fint där. Gå gärna in på deras hemsida och kika runt, trollstigen är riktigt mysig. http://www.basnatradgard.nu/ Jag fick massor med idéer och nu spritter kreativiteten *hihi'
Tyvärr blev det inget firande av nationaldagen, vi svek när vädret gjorde det. Så vi stannade hemma och mellan skurarna så pysslade vi i trädgården. Jag tycker verkligen om trädgårdsarbete, det är så rofyllt när man får hålla på. Granntjejerna assistera barnvakter åt Emma och Agnes så vi fick hålla på i godan ro. Tack kära ni :-)
Vårt "stora" projekt vi pysslar med, går i vågor. Vi har även hunnit lägga det på is en gång, men har beslutat oss för att vi ska hinna med och fixa detta. Det är även ur en ekonomisk synvinkel vi har tvekat, eftersom Magnus inte har nå´t jobb nu, och det jobbet som såg så lovande ut har det inte blivit nå´t av med. Det företaget håller på med en omorganisation så...
Nåja, vill man så går det.
Jag vet inte riktigt vad som står på agendan idag, vi får väl dra på oss regnkläderna och gå ut och räkna maskarna *fniss*.
Önskar er en skön dag
Kramar Linda

2 kommentarer:

Ingela la la sa...

Viist är det lite jobbigt när man nu har fått känna lite på sommarvädret.. och så blir det kallt igen :( Det blir ju som värsta kallduschen då..
Jag håller med dig, sol sol sol vill ja ha ;)

Kram

Ingela la la sa...

Nu är det fint väder i varje fall ;)

Passar på att önska dig en skön sommar!
Kram