onsdag 7 oktober 2009

Den nakna sanningen...

ibland så drömmer jag om det perfekta hemmet, hmm vad nu det är. Ja för mig är det i alla fall ordning och reda. Men det är inte alltid så lätt. Med minimalt utrymme för förvaring och ganska svårmöblerat för att få in skåp till mer förvaring så får man väl göra det bästa av det man har.


Vi har en del i vårat vardagsrum som är som ett "dött" utrymme. Det finns där men ändå inte, och man ser inte den öppna spisen därifrån och det känns liksom inte som en mysig del av rummet som man vill vara i. Många tankar och olika möbleringar har passerat.
Så här trevligt har det sett ut ett tag nu...uhhh


usch jag vågar nästan inte visa mer...lova att ni raderar detta ur erat minne sen...

Det var den sanningen.

Men så plötsligt händer det, för 1 1/2 vecka sen hitta jag en underbaaaar lampa till fönstret som jag bara skulle ha. Och det var så det började, den lampan fick hela min inredningsjärna att börja jobba på högvarv.
Inte så konstigt att det blev strömavbrott på jobbet kanske *hahaha*
Kökssoffan målade jag förra året och har inte riktigt varit överens med min samb...hmm man om vad vi skulle klä den med för tyg.
Det kom också som en blixt, det skulle så klart vara ett vitt tyg med rosa ränder.
Hm, sa min man när jag talade om det. Rosa! Jag svarade bara med att nu struntar jag i dig och gör som jag vill!
Vi har även ett hörnskåp som stått på övervåningen och varit det första man sett när man kommit upp. Det var träfärgat och lackat. Nå´t som min mamma gjort för 100 år sen. och det skåpet har jag varit på väg att ge bort många gånger till ett par bekanta som jag tyckt att det skulle passa hos. Man varje gång så har liksom fått tunghäfta och har inte kommit till skott. Jag vet ju nu att det varit nå´t med mitt undermedvetna som har bromsat och vetat att det skulle komma till pass här hemma.
Sagt och gjort, (ja förstår inte varför jag inte tänkt på det förut, koko) jag plockade fram pensel och vit färg och började måla. Mmmm, vad fint det blev.
Jag fick även damma av symaskinen för jag skulle ju sy en sittdyna med volang till en stol. Jag har inte stora kunskaper i sömnad, hela familjen blev glatt överraskade av resultatet. Även en kudde blev det, som jag är sååå nöjd med. Det kommer bli många kuddar här framöver *fniss* Det var riktigt roligt faktiskt. Och allt detta hann jag med förra veckan. På 4 dagar.
Här är resultatet...

Det är lite mer pyssel jaga skulle vilja göra, men jag har kommit en bra bit på vägen och det känns så bra. Emma tycker om att vara här och lägga och pussel. Sen vill jag sätta upp en lampett så man kan ligga och mysa och läsa på soffan.

Oj, nu är det dags och åka till jobbet.

Sov gott och kram på er

Linda

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Åhh va fint du gjort det :-)
Nu blev jag inspirerad av dig...vill oxå pyssla, måla & inreda.... Tanken har funnits där ett tag, hmmm. Visst är tanken god? ;-)
När ska vi ses? Vore superkul!

KRAM

Ingela la la sa...

Det var skillnad det ;)
Jättefint!