måndag 12 oktober 2009

Städdag...

hade vi i söndags. Mycket skräp blev det efter takbytet. Och all pert! fy 17 vilket påhitt de hade förr, men det var säkert effektivt. 4 fulla släpvagnar skänkte vi till soptippen.

Tyvärr så valde vi inte den finaste dagen på helgen att vara ute och jobba på, det var grått och smådugga lite.
Men vad gör det, frisk luft i näsan är ju bara hälsosamt.

Det är bra knepigt det här med hormoner tycker jag. Vissa dagar i månaden har jag hur låååång stubin som helst och låter mig inte påverkas så mycket av småtrollens bus och äventyrslust. Medans andra dagar, de dagar med kort stubin. Då kan jag gå i taket bara de möblerar om en stol?! Trots allt så mår jag bäst de dagar jag har lång toleransnivå. DET hade jag i helgen :-) På baksidan av garaget finns det en stor åker som inte används till något, mer än att en månskensbonde åker och plöjer ett par gånger om året, bara för att den inte ska växa igen.Hur som helst jag/vi lät trollungarna löpa fritt och lät dem få känna på "lerlivet" och gegga ordentligt.

Jag ska ärligt säga att jag är ju inte den som är den och skulle mycket väl kunna ge mig in i leken. Men efteråt när jag höll på att göra ren kläderna så är jag glad att jag höll mig på fötterna *haha*

Nu är det bara hängrännorna kvar att göra ute sen är allt klart. Och så är det bara tvättstugan kvar.

Kram på er

Linda

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Men vilken lycka att få gå loss på en leråker :)
Du, mitt humör är precis likadant.. vissa dagar kan jag hålla på och vara pedagogisk och förstående mamma till leda, andra inte... Ibland är det som om du precis skriver hur jag känner. Är inte det konstigt? kanske för att vi har barn i samma ålder.. Det skiljer nog inte så mycket på småtroll och småtroll :)

Kram