onsdag 2 december 2009

En påminnelse...

fick jag häromdagen när en vän sa; jag var in på en blogg idag...och den hade inte blivit uppdaterad på en hel månad! Snacka om oinspirerande ;-)
Jaja, jag tar åt mig av den kritiken, men jag behöver också en spark därbak ibland för att förstå hur fort tiden går!
I måndags morse vaknade jag, nåja efter ett tag, med en känsla som jag aldrig någonsin känt förut. Jag tycker det ska bli så skönt att få börja ett nytt år. Inte så att jag mått dåligt och vill börja ett nytt liv, utan det har gått så fort och det har varit stressigt hela året. Jag hoppas att det ska bli lite lättare på nå´t vis. Vet inte hur, men jag tänker tjejerna blir större och de kommer kunna komunicera bättre och på så vis få ett annat utbyte av varann . Kanske det underlättar. Kanske jag ska ta ett större kliv ut till nå´t annat. Jag lämnar det sistnämnda lite luddigt för att ev avslöja den förändringen senare.
Idag fick vi hem foton på barna de tagit på dagis. Det var gruppbild på Emmas dagis (vet inte vart Agnes tog vägen den får vi efterlysa), sen var det enskilda bilder på Agnes. Emma ville inte ta de enskilda bilderna, fröknarna hade försökt fögäves utan framgång :-( det är ju sånt som händer. Men idag nr vi öppnade brevet med bilderna så blev Emma alldeles förtvivlad när det inte var några bilder på henne. Stackars liten. Man får ju förklara så gått det går.
I går var det lite pepparkaksbak här i residenset. Eller ska jag säga nakenbak...










Vi fick låna pippiformar av grannarna, och det gillade Emma.
Ett annat projekt jag hunnit med sen senast är att måla ett "träigt" skåp. Det var jobbigare än jag räknat med, men det var det helt klart värt.


Idag har jag varit ledig, det har varit skönt, jag har fått upp de nytvättade året-runt-gardinerna, skönt.
Emma fick sin 1:a vaccinspruta förra torsdagen. Det gick bra och vi mutade med en rosa princessklänning och "klackisar" hon är helt galen i klackskor :-)
Agnes får vänta till nästa vecka, hon fick nyss sin 1 1/2 års spruta.
Jag tror det får räcka för den här gången. Hoppas vi hörs snart ;-)
kram på er
Linda

2 kommentarer:

Helen sa...

Härligt med bak tillsammans med de små. Nakna eller inte:D Ha en trevlig andra advent.

Ingela la la sa...

Kul att höra ifrån dig och visst springer tiden iväg!

Vi har oxå bakat lite pepparkakor.
Skåpet blev jättefint!

Kram