torsdag 29 april 2010

Agnes 2 år..

Jaha, då har den där lilla skruttan blivit 2 år också. Vem tar all min tid? jaha, min arbetsgivare...*grrrr* Usch, ja det går så fort.










Eftersom det är så tätt mellan Emmas och Agnes födelsedagar så var Agnes väldig glad för sina presenter. Som var bara för henne :-)










Vi har börjat vårstäda på gården och studsmattan har faktiskt kommit fram redan. Idag har jag köpt de första vårblommorna som ska planteras i nå´n kruka. Hittade en jättefin på blomsterlandet som skulle passa.
Hör och häpna:
Egentligen började det efter att Emma var så duktig och gav sina nappar till tomtenissarna. Och Agnes kommit in i bilden, och hon sög på tummen. Aha, tänkte Emma, det var ju smart så hon började suga på tummen hon med *grrr*
Och vi har traglat med henne om att det kommer bli tandställning om hon inte slutar. Så var vi till tandläkaren förra torsdagen och då fick hon minsann höra av tandläkaren det vi har sagt. Hon biter lite snett och det var det som de hakade på sig på.

Operation mutnig påbörjades. Om hon kunde vara utan tummen i 1 vecka så skulle vi åka till leksaksaffären för valfri leksak. Och ta mig tusan så har hon inte petat på tummen sen dess! Helt fantastiskt, hon har ju varit jätteduktig. Jag är själv ett tumbarn och vet hur svårt det var att sluta :-(

Så imorgon bär det iväg till leksaksaffären :-)
Kram kram

Inga kommentarer: