måndag 30 mars 2009

En lyckad helg...

med födelsedagsfirande då Emma blev 3 år!!! Inget märkvärdigt bara släkten som kom och grattade. På kvällen var vi hem till ett par bekanta på middag, mmmm vilken god mat. Jag åt för mycket :-( Emma lyckades återigen ramla och slå sig, när vi var borta. Hon ramlade tydligen ner från sängen och troligtvis landa med öra på en legobit så hon fick ett långt jack bakom örat. Alltså hon är en riktig klätterapa, och jag tycker att hon ska få klättra och hoppa lite, jag var själv ett sånt barn. Men det har varit lite mycket nu på slutet tycker jag med olyckor som följd :-(

I söndags gjorde jag iordning lite på Emmas rum, tog upp spisen målade en hylle som jag varit och köpt och satt fast den bredvid spisen så det blev som lite arbetsyta. Sen ställde jag upp hennes lilla bord med 2 stolar så vi kunde fika där. Hon blev såååå glad. Det är så härligt när man får den här uppskattningen :-) Det har inte varit så fint eller särskilt mysigt på Emmas rum. Vi flyttade ju hit till huset 1 månad innan Emma föddes, sen gjorde vi iordning vårat sovrum sen hennes och sen blev det renovering av kök och vardagsrum, sen blev jag gravid med Agnes. Så det har inte riktigt blivit av att jag gjort nå´t åt rummet. Men så sist när jag jobbade natt hade jag tid att fundera ut hur jag skulle göra och nu är det bara att färdigställa det :-)
Får se om det kommer lite bilder i framtiden på resultatet.

Sen har vi ju ett annat STORT projekt på gång och som vi fixar med. Det ser än så länge ut som att vi kommer att hålla tidsplanen. Och vi får verkligen inte gå över tiden den här gången. Det gjorde det ju när vi renoverade köket. Nåja det ska nog lösa sig hur som helst. *hihi*

Det har varit en skön ledig helg och idag startade en ny härlig arbetsvecka, som avslutas med 3!!! härliga nätter till helgen. Huuu de är jobbiga.

Ha en skön vecka mina kära bloggvänner
Kram Linda

5 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad spännande med projekt... jag blir ju nyfiken!
Det där med att jobba natt är inget jag avundas...
Roligt att födelsedagen blev lyckad.. Hur blev dom så stora tjejer??
Ha en bra vecka!
Kram Ingela

marianaskeramik sa...

ja du är väl mitt i värsta nattpassen nu...hoppas att du får sova gott sedan
ha en trevlig helg
marianaskeramik

Hemma hos Klara... sa...

Tufft att jobba natt, jag skulle nog inte klara av det. Visst är det kul när barnen blir glada när man gör lite fint åt dem. Min lilltjej blir 5 år till helgen och jag har tänkt att hennes rum ska bli klart tills dess. Hon vill ha ett prinsessrum, en dröm i rosa :)

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Ingela la la sa...

Jag hoppar in och önskar en GLAD PÅSK!

Hoppas ni får en skön helg!

Kram Ingela

Dalatorpet sa...

Vad är det för stort projekt på g??