fredag 27 mars 2009

Så lite tid...

ja just nu räcker inte tiden till. återigen drar jag upp det här att man ska behöva jobba så mycket. Och när man dessutom jobbar nätter så går ju dagarna åt till att sova *grrr* Jag önskar verkligen ibland att jag kunde dra hem storvinsten på lotto nå´n gång. Men det lär ju aldrig hända, eftersom jag aldrig spelar!!!
Nåja, det är bara att gilla läget och spinna på. Imorgon fyller Emma 3 år! jaha, vart tog de åren vägen! Jösses vad tiden går. Det blir inget kalas, bara de närmaste släktingarna kommer förbi. Jag och Magnus har precis pyntat med lite ballonger och tanken är att vi ska väcka emma med sång och paket imorgon bitti. Får se hur det går, nu när Agnes är inne i en period och vaknar sisådär 5!!! Det är okristligt tidigt för oss övriga i familjen men det tar hon ingen hänsyn till ;-)
Mycket har hänt den senaste 1 1/2 veckan.
Agnes går...
Här skulle det egentligen ha setat en bild men, vi har uppdaterat min dator och allt är inte som det ska *whoops*
Emma har helt slutat med blöja på dagarna *yheaaaaaa* åhhhh,, vad jag längtat efter detta. Jag har faktiskt trökat (sorry, säkert borlängemål) med henne om att hon ska gå på potta eller toa. Men hon har varit helt ointresserad i det. Men sen en dag så bara kom det, hon skulle inte ha blöja mer. Sen fick jag höra att hennes bästis på dagis slutat! Så redan innan 3 år faller man för grupptrycket *tihi*.
Här skulle det också kunna sitta en fin bild...
I tisdags när Emma kom hem från dagis var hon i sitt ässe, de skulle nämnligen ha gympa sen på onsdagen. Så jag och Magnus står i köket och pratar, Emma är i vardagsrummet och stökar, och skriker kom och titta jag ska ha gympa... boooom, krasch....det där lät inte bra. Så vi kutar in Magnus först hittar henne på rygg och tror att hon ramlat och slagit i bakhuvudet och lyfter upp henne, tröstar. Så ser jag...blod i hela ansiktet! Fan, ta med henne in på toa vi måste tvätta. Första tanken för mmig är att det är näsan, för hon blöder näsblod titt som tätt. Magnus sätter sig med Emma och börjar torka av. Jag kollar till Agnes som är gnällig. magnus ropar... vi måste åka in! Jaha, jag går tillbaka och kikar, ser ett litet sår på näsroten....pang...Agnes gråter...slagit i näsan...bara lite blod inget märkvärdigt. Ringer sjukvården som råder oss att åka in akut...(ett tilllägg bara. när allt detta hänt har jag varit vaken i ca 40 min, efter att ha jobbat natt. Så jag känner mig smått bakfull. Ja, det är så jag känner mig när jag jobbat natt). När vi kommer fram till receptionen på sjukhuset så står det en lapp där att vid akuta ärenden ring på klockan...det fanns ingen klocka för allt är nybyggt/renoverat och ingen personal i receptionen! Vad fan! Så kommer det en liten dam och det blir våran tur. Första frågan: Bor ni i närheten? Vi bor i Romme! Jaha men då tillhör ni ju...JAG RINGDE OCH DET VAR BARA ATT ÅKA SA HON. Jaha, ja då har ni fått en tid? NEJ DET BEHÖVS INTE VID AKUTA ÄRENDEN! Ok, då kan ni sitta ner i väntrummet! Snacka om bemötande!
Vi kom in fort i alla fall och fick träffa doktorn som limmade ihop Emma. När vi först satt i väntrummet så såg jag Emmas sår på nära håll. Och i det såret kunde man sticka in nå´t. Fy vilket hål! Men det gick bra bara lite lim och plåster så fick vi åka hem igen. På vägen hem stannade vi vid kiosken och hon fick en stor glass...För det hade doktorn lovat *hihi*
Hur det hela gått till är lite osäkert men vi tror att hon stått på soffbordet och ramlat ner och slagit sig på ett cd-ställ som låg på golvet.
Här skulle ni fått se en bild på omplåstringen.

I höstas köpte jag ju en gammal säng till Emma som jag skulle måla och göra iordning. Igår! kom jag till skott och målade den. grunda och täckmåla 2 ggr på en dag. Hade jag vetat att det gått så fort hade jag förmodligen gjort det för länge sen. Men motivationen har helt enkelt inte funnits där. Men nu sover hon gott i nya sängen :-)
Och här skulle ni fått se hur den ser ut.

Jag önskar er alla en riktigt skön helg, jag ska njuta av min lediga.
många kramar
Linda

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejhej

Om du vill får du gärna komma till mej på Me and I party i morron kväll.. Ute i sista stund men men. 18.30 börjar det i vajre fall.

Kram

Ingela la la sa...

Grattis till stora tjejen!
Slutat med blöja och lilltjejen går.. Hos er händer det grejer! ;-)
Hoppas ni haft en bra helg och undvikit akuten så gott det går..
Kram Ingela