tisdag 17 mars 2009

Några dagar ledigt...

och lite till. Och jag är såååå tacksam att jag har haft vädergudarna på min sida nu när jag varit ledig. Tack!
Härliga dagar med sol eller bara allmänt skönt väder. I lördags var vi till Romme Alpin och åkte pulka med barnen. Emma var ju måttligt road av det äventyret, ville mest stå nere och äta godis. Ibland är hon lite svårflirtad att få med, synd om granntjejen som också var med. Nåja, vill inte Emma ha kul så har vi våran lilla äventyrare Agnes som är en hejare på pulka och bob, jösses vad hon skrattar när vi åker. Det värmer mitt hjärta så snön smälter efter oss i backen *fniss* Åhh, hon är så härlig.
I söndags hade granntjejen slalomtävling så då var vi där och kikade. och vilken dag det blev. Rätt som det var sprack himlen upp och solen kom med ett alldeles underbart väder :-D Tävlingen gick en bit upp i backen så vi fick lov att gå en bit och Emma gick själv hela vägen dit. Det var motigt i början coh tungt för henne. Men när jag mutade med att vi skulle köpa dricka och korv när vi kom upp så gick det ju bra *hihi* Ibland funkar det. Sen när vi kom hem skottade Magnus av altan och så bjöd vi hit farmor och farfar på fika ute i solen, *mmmm*
Idag har Emma varit till tandläkaren och fått sina tänder räknade, och det såg bra ut alla var där. Tyvärr använder hon ju napp forfartarande,men sen jul har vi trappat ner och hon använder bara nappen när hon ska gå och lägga sig. Så nu har jag gett henne 1 vecka till med nappen sen är de borta. Vi har pratat om det tidigare att vi skulle ta bort dem, men man ska ju ha lite ork att ta den konflikten också.
För några dagar sen sådde Emma & Magnus lite vitlök...




















Och nu ser det ut så här. Emma tycker det är jättekul att se när det händer nå´t i krukan.
Idag hade jag lite kul på min dotter Agnes bekostnad...














...en morot på näsan! Nåja, hon skratta hjärtligt själv, så så hemsk var jag inte.

Och så våran Emma, som äääälskar att få klä sig i mammas gamla kläder och skor *haha*

Kram på er
Linda

6 kommentarer:

marianaskeramik sa...

åh vilka goa barn!
våra barn gav bort alla nappar till ekorrefamiljen som bor nere i dalen. de hade fått ekorrbebisar och hade inte nappar. barnen tränade att vara utan i två dagar och sedan lämnade vi alla nappar under en gran och si där fanns varsitt paket som ekorrmamman och ekorrpappan ordnat som tack...
funkade störtbra!
hihi
ha de gott
marianaskeramik

Ingela la la sa...

Vilka goa små flickor du har. Agnes har blivit stor ju.. Har inte sett bilder på henne på ett tag. Låter som om ni har haft det riktigt skönt =)
Kram Ingela

Unknown sa...

hejhej.. Här har vi precis slutat med blöjan på dagtid.. men vi kanske ska försöka med nappen när ni oxå ska göra det.. Är väl Havanna och Emma som hänger ihop på dagis så det kan ju vara smart. du kan väl hojta till dan innan ni börjar så får jag se om vi hänger på.

Kram kram

Unknown sa...

Hejhej..
Gud va roligt att hon oxå vill vara utan Blöja. Kanske blir lika för Havanna och nappen sen då :) Har gått jätte bra för Havanna hela veckan. Hon har blöja när de går ut men annars är hon utan. Har fått 3 påsar hem tror jag men en var inte Havannas fel så det är toppen!!

Kram

Ingela la la sa...

Vad kul att Agnes går!! Grattis till lilltjejen, stolt mamma och pappa kan jag tänka mig =)

Hoppas ni har en bra helg!

Kram Ingela

Ingela la la sa...

Du lämnar alltid dom gulligaste kommentarerna..=)
Tassar in och önskar dig en trevlig helg!

Kram kram