lördag 4 oktober 2008

Ytterligare ett projekt...

...är nu avklarat. När vi hade renoverat kök och vardagsrum klart, så skulle vi ge oss på hallen. Men det har hela tiden skjutits upp, dels pga av att min sambo inte ville höra talas om renovering eller liknande. Vilket är förståligt! Som i övriga huset så var alltså även hallen belamrad med trälister och trätak. I onsdags denna vecka tog förvandlingen äntligen form och så här såg det ut innan...








































...efter hårt slit, sena kvällar och ömma leder blev det så här...


























Vi känner oss helnöjda. Ytterdörren är kvar att måla + lite på fönstret. Men det får vi ta om det blir nå´n mer varm dag eller till våren. Sen är det trappen upp till övervåningen som ska göras iordning.
Observera den "snygga" vita dörren. Den ville min sambo behålla i träfärg :-( men efter lite övertalning av mig och påtrycknningar från Mrs W att det skulle se konstigt ut så fick han ge med sig. Och han har faktiskt erkänt efteråt att den blev riktigt bra :-)
Kram på er
Nu ska jag/vi vårda våra ömma leder till nästa projekt ;-)
Linda

1 kommentar:

Hemma hos Klara... sa...

Vad snyggt det blev! Tänk vad lite målarfärg kan göra. Jag har målat i helgen så jag med känner mig alldeles ledbruten.

Ha en härlig vecka!
Kram Helena