tisdag 9 september 2008

Barn i trots

Ojojoj. Min stora tjej befinner sig i ett trotsigt stadium. Hon ska både ha och inte ha i samma stund. Detta kan vara väldigt frustrerande som förälder.
Tänk er själva, hon springer runt och skriker att hon inte vill ha nappen. MED nappen i munnen! Jaha, nä men ta ut den då snälla du, säger man. NÄ, jag vill ha den! osv osv.
I nästa stund ber hon om saft. Man gör iordning och varsågod. NÄ, jag vill inte ha. Osv osv.
Phu, vad gör man? Det finns ju inget mellanting, det är ju antingen på eller av.
Det går ju över nå´n gång. Men det är ganska jobbigt, och på nå´t vis tycker jag synd om henne. Det måste ju pågå ett "världskrig" i hennes kropp.
Men alltid kommer hon vara min/våran prinsessa.
Love.


1 kommentar:

Dalatorpet sa...

jag vet precis vad du pratar om samma stadie här... aaaaahhhh ta bort verifieringen jag skriver fel bokstäver hela tiden :-)