lördag 27 september 2008

Ett nytt kök...

...håller på att födas fram. För varje nytt som sker är sååååå enormt stort så det går inte att beskriva.
Här har gipsskivorna kommit upp, panelen på väggen har börjats spikas upp ovan diskbänk, överskåpet har satts upp och taket har målats vitt.














Sedan sätts alla underskåp in...














...golvet ska läggas...














...och vi ville inte gärna vänta, utan hade ganska brått att inviga av vårt "nya" hem :-) tihi.














Efter tapetsering och golvlistning var det "bara" att flytta in igen, och så här blev det, vilken skillnad i arbetsyta...














Nya bordet är gjort av 2 underskåp och en ekskiva på det. Vi satte hjul på bordet för att kunna rulla undan det vid behov av större golvyta. Vi tackar grannen för den goda idén :-)



















Jag kan säga att Emma blev mycket glad åt den stora golvytan som blivit, nu kan hon springa runt runt runt genom kök, vardgsrum och hall. Ja, fast vi brukar springa och jaga varandra hela familjen faktiskt ;-)
Och så här blev öppningen mellan kök och vardagsrum.














Så, det var väl inte så svårt ;-) Jag hoppas att jag har fått varit med och gett lite inspiration om renovering. Är det nå´t ni undrar så är det bara att fråga. Inga bygghemligheter här inte.
Jag vet inte om ni kom ihåg att jag tidigare skrev att sambon sa att renoveringen skulle bli klar innan sommaren var slut. Har ni lagt märke till tomtarna? Jag kan lova att jag inte har dem framme under sommaren ;-)
Tack för att ni ville läsa min blogg om renovering. Fler renoverigar är på G. Få se vad vi kan göra med våran Äckliga källare...forts följer så småningom ;-)
Kram på er
Linda

1 kommentar:

Dalatorpet sa...

Det ska bli spännande och se hur det blir när du tar över tvättstugan :-)