onsdag 10 september 2008

Förberedelser.

Vi skulle köpa vårat kök på Ikea. Ett par bekanta hade satt in ett Lidingökök därifrån och det var vi helsålda på. Så vi tog våran fina ritning och åkte till Ikea.
Tyvärr fick vi ingen barnvakt den dagen så lilla Ems fick följa med. Det kan ju faktiskt vara skönt ibland att vara utan kids när det är nå´t stort som ska planeras, och man vet ju aldrig vad som kan hända med dessa små. Nåväl det löser sig ju alltid.
När vi kom till Ikea och "köksavdelningen" så var det vi och miiiljoner andra, kändes det som. Det var bara att ta en nummerlapp och vänta, och vänta, och vänta. Jag tror det tog 40 min innan vi fick hjälp. Under den här tiden hade Ems hunnit bli riktigt uttråkad. Trots alla försök med att visa hur kul det är på Ikea!
Nåväl, det blev våran tur till slut. Vi visade tjejen våran ritning och skulle lägga över den på ett dataprogram, vi fick göra några justeringar. DÅ bajsar Ems så det luktar "godis" och jag måste gå iväg en stund. Herre gud, vi hade ju faktiskt köat i över 40 min, varför just då? Tänk att det aldrig slår fel. Jag är ganska fashinerad av det här fenomenet, bajs och kräk vid "fel" tidpunkt.
Så blev vi alla fall klara och beställde vårat kök, och skulle få det hemlevererat senare.
Åhh, det kändes så bra. Nu var vi verkligen på G.
Nu fick vi börja packa igen. Jag måste säga att det var tur att vi hade våran bastustuga, den fick nämligen vara vårat kök under renoveringstiden. Våran elektriker ordnade så vi fick in stora spisen och diskmakinen, det var ju lyx.
Nu var det bara att köra...
Eller...?














Packa...














...packa...














...mycket arbetsyta?...














...träväggen i vardagsrummet, som senare ska rivas. Om allt går som man vill...

1 kommentar:

Dalatorpet sa...

Här jobbar man på :-)