söndag 23 november 2008

En sockerbagare

Är här och hälsar på. Det är min mamma. Jämt när hon kommer så ska det bakas och lagas mat :-)
Så igår bakade vi lussekatter, längder och thekakor. Thekakorna blev jättegoda, så de ska jag baka en dubbel sats till idag :-)













Fick även en fin "julgrupp" som jag tänkte ha ute på trappen. Tusen Tack mamma!









Tihi, så söt.
Får se om det blir nå´granris plockat till en krans. Är ju inte riktigt frisk i näsa och hals så vi får se. Men det kliar ju så i fingrarna, *fniss*.
Hoppas ni haft en trevlig helg.
Kram på er
Linda

4 kommentarer:

Beas sa...

Åhh...jag har ALDRIG lagat thekakor...jag blev jättesugen på att göra det nu.

Och lilla blomstergruppen var ju jättefin. Vilken tur du har som har en sådan go mamma.

Karin sa...

Hej Linda! Vilken underbar blogg du har!!! Så fint hus, trappan blev skitsnygg och dina arrangemang får mig att vilja pyssla massor i vårt faktiskt ännu ganska nyinflyttade stela hus... vad kul att höra från dig! Och du, om mamma Marianne vill börja sälja sina arrangemang så är jag en av de första på kö. Så snyggt! Sköt om er och dina söta ungar så hörs vi på bloggen :), kram Karin

Ingela la la sa...

kan man låna din mamma? **ler**
Vi ska försöka ge oss på lussebullarna i veckan. Vi får se hur det går..

jag köper gärna bilen, om ni fortfarande vill sälja den? Kollar du upp vad frakten skulle bli?

Kram

marianaskeramik sa...

men vad skönt med en hjälpande bagarhand! min mamma bor alldeles för långt bort.
kul att du ville länka till mig jag lägger gärna ut en länk till dig också hoppas att det är ok.
vet du jag har heller aldrig varit på julmarknaden i Falun ja så i år blir första gången men nu står jag ju på säljarsidan. jag har hört att denna marknad ska vara så mysig.
du säger väl hej om du kommer förbi?
ha de
marianaskeramik