söndag 2 november 2008

Nog blev vi...

lite överrumplade i fredags när vi vaknade till en ny vit värld. Det var så himla vackert, Emma blev helt lyrisk och tjatade om att hon skulle ut. Hon som annars är lite svårflirtad att få ut, hihi. Vinterkläder som overaller och kängor var ju inte framtaget så det var bara att leta sig fram i garderoben. Sen fick hon följa med pappa ut och skotta. Hon var ute nästan hela förmiddagen.
Jag tackar våra granntjejer som är så gulliga och leker med Emma.
Själv tänkte jag bara på nöjen och tog kameran för att gå ut och fota.













































min persilja













Vilken härlig helg vi haft och vilket underbart väder. Igår var också en ute-dag. Emma provade sina skidor för första gången. Gick hur bra om helst.

Imorse gick jag upp klockan 6 med Agnes. Det var mörkt och det var ganska kallt inne, så jag fick göra upp eld i öppna spisen och i vedspisen i köket. Det är verkligen nå´t speciellt med att få göra eld i vedspisen. Ni som har vet ju :-) Vi tände en massa ljus och bara mös framför brasan. Det ser ut att bli en fin dag idag också så vi får snart klä oss och gå ut. Ikväll ska vi bjuda farmor och farfar på middag. Min mamma var hit med älgkött så vi ska göra en god viltgryta.
Ha det gott goa bloggvänner
Kram Linda

1 kommentar:

Dalatorpet sa...

Handsken är kastad...kika in till mig