onsdag 26 november 2008

I en rävsax...

har jag suttit de senaste dagarna och nätterna. Så känns det i alla fall. Det har varit nå´t "vajsing" med Agnes. Hon har tuttat som en besatt, och inte sovit längre än 30 min åt gången, dag som natt! På natten har hon vaknat och skulle somna med tutten, har försökt ge henne flaskan. Men då har hon blivit helt galen och flaxat med armarna så hon varit nära att lyfta. Igår gjorde jag några desperata försök med nappen, men det gick inte heller. Tummen verka hon ha glömt att den existerar överhuvudtaget :-(
Men så igår kväll somnade hon bredvid mig vid öppna spisen, och hon sög på tummen :-) ahh vilken syn. Och inatt har hon sovit som en stock...med tummen.
Det betyder att även jag har fått sova. Skööönt!
Lite pyssel hann jag med igår mellan skriken och uppmärksamheten. Varför ska man ligga på latsidan bara för att man är trött och slut ;-) hahaha.




















Det var så enkelt och roligt att göra så dessa kommer jag göra flera av. Och man kan ju göra i så många olika stilar.
När M kom hem från jobbet, visade jag strutarna, haha alltså pappersstrutarna, så sa han; va´fint ska du måla dem sen?
Va´varför de, de ska vara så här!
Öhh, jaha.
Så då fick jag ta fram min fina inspirationstidning, ni vet " Vakre hjem & interiör" och visa bilder på tidningsstrutar.
Ahh, då förstod han.
Han är egentligen inte så ointresserad som han vill framstå ;-) Love you M.
Kram på er
Hoppas ni får hålla er friska och krya
Linda

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Stackars dig! Skönt att du fick sova till slut. Själv är jag inte riktigt där än...Gustav är förkyld och sover inte heller bra. Dessutom så det ända som tröstar han just nu är tutte... Tillbaka på ruta ett. Vi får börja om när vi orkar..Inte just nu, vi får bli friska först. Jättefina strutar (pappers) ha ha.

Kram

Ingela la la sa...

ända?? Jag menade enda..

Feberyr...jag skyller på det! *ler*

Ingela la la sa...

Du har något att hämta på min blogg om du vill!

Kram

marianaskeramik sa...

åååh jag har nästa glömt hur det var med små små barn (mina är större och säger "typ" och "orka")
klart att du vågar hälsa på mig!! jag bits bara ibland!
ha en trevlig helg
marianaskeramik