tisdag 18 november 2008

Glada matstunder

Introduktion av mat till Agnes pågår för fullt. Det är lättare sagt än gjort. Hur kan nå´n sån liten vara så kräsen? Hade ju faktiskt sett fram mot detta lite, med Emma gick det hur bra om helst och det tog en månad att vänja henne av bröstet. Nu har jag hållit på en månad med Agnes och det går sådär, gröt är det som går bäst och det är ju visserligen bra. Egentligen ammar jag inte så mycket dagtid, men på nätterna ska det ju smaskas så klart. Och det är inte så jätteskönt med alla dessa tänder hon fått :-( Jisses när hon biter tag, då går det en il genom hela nervsystemet och man vill skrika högt. Men det "får" man inte. Man vill ju inte skrämma ihjäl den lilla. Ja, ni kan ju tänka er själva hur man ser ut, det kommer tyvärr inget foto på det :-D

Igår gick det ialla fall bra med lunchen














Efterrätten var mindre populär









Nåja, man får ge det en chans.

Just nu står det still på pysselsidan. Ska väl försöka måla klart trappen i hallen. Emmas nya säng ska också målas. Till helgen skulle jag vilja försöka göra lite kransar att hänga på dörrarna. Mamma kommer förmodligen upp, så då får man utnyttja läget ;-) Hon är duktig i köket *fniss*.

Ursäkta om det är långa hopp emellan, men han hoppar över en rad när jag trycker enter??? Ni får ta det den här gången.

Kram på er. Linda

3 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Liten men envis :-)... Här smaskas det gröt,luch, middag och kvällsgröt. Ohh jag är helt pirrig i kroppen se mitt inlägg

Dalatorpet sa...

Vad gjorde ni med den då?? de ska ju vara ganska tysta fåglar enligt vad jag har läst?? äh S han bara undrar vad ska du med den till?? osv

Dalatorpet sa...

Vad skönt att få besked