fredag 14 november 2008

Inspirationen återvänder...

...idag gjorde jag nå´t jag inte gjort på länge. Jag köpte en bra och inspirerande tidning.













Herre min jesus vilken underbaaar tidning. Jag har inte köpt den tidigare men kikat lite i en hemma hos Linda på Dalatorpet.
Ursäkta att den är felvänd. Jag fick så mycket inspiration efter halva tidningen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag for runt här hemma efter material att tillverka än det ena och det andra. Det gav inte så mycket men det blev nå´t i alla fall.

























Även min sambo har visat prov på kreativitet, och titta vilken fin gamal bil han gjort. Love you. Den är gjord i 3 mm plåt. Den ska senare lackas svart. Mycket svart och vitt här hemma :-)













Namnet Rommemys kommer efter att Linda på Dalatorpet kallade oss familjen mys förut, *fniss*. Hur som helst ikväll var vi just mysiga. Vi hade lovat Emma att när pappa kommer hem från jobbet ska vi ha picknick under bordet. Det blev lyckat även denna gång.













Det är inte varje dag man får ligga till bords, tihi

Tyvärr fick inte Agnes vara med då hon äntligen hade somnat, vet inte riktigt vad som var fel med henne idag, har inte alls kommit till ro för att sova. Stackars liten.
Önskar er en trevlig helg.
Kramis Linda

12 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Ja den tidningen är helt underbar eller hur!! hehe ohhh vad mysigt ni har det på er picnic :-) kram på er mys fammiljen

Dalatorpet sa...

ska du säga!! har du haft så här många besökare ngn gång förut?? :-)

Inger sa...

Hej Linda! Vad roligt att se din blogg, har tänkt på dig så många gånger, men är ju så dålig att skicka iväg det minsta lilla SMS. Det här var ju ett ypperligt tillfälle. Ni mår bra och är väldans söta ser jag. Köket blev ju jättefint, hörde ju om alla vedermödor på jobbet. Börjar du jobba om ett halvår, eller!? Ha det bra kramar Inger, (larmmek)

Dalatorpet sa...

Ja visst är det :-) men jag har inte slagit mitt dagsrekord på 190 någonting :-) kram nu ska vi se film

Malmkakan sa...

Hej Linda! Kul att hitta nya spännande bloggar. Din är ny för mig.
Vad härligt med picknick under bordet. Ska testa det! Er trapp blev underbar! Jag håller på och sliter med vår...usch vilket jobb det är...trappstegen har varit fyllda med en ruggigt snuskig brun heltäckningsmatta och under den en gammal linoleum matta som sitter som berg...pust och stön.
/ Cecilia

Ingela la la sa...

Vad mysigt det såg ut med pick nick under bordet...
Vad fint det blev!
Ha en bra söndag.

Kram

Beas sa...

Åhhh..jag känner inspirationen ända hit. Och så otroligt mysigt att ligga under bordet och mysa. Sånt gillar jag! :-D

NICOLINAS BONING sa...

Hejsan! Det är första gången jag kikar in här...och beundrar verkligen eran hall!!!
Vilken skillnad lite vit färg
gör:-)
Ni verkar ha haft det riktigt mysigt där under bordet,synd om den lilla som somnade ifrån allt myyyys.
Ha en bra vecka!
Kram/Birgitta

mig & alice sa...

Hej vännen.

Den tidningen ska jag också gå och köpa imorgon...har bett dem lagt undan en till mig *fniss*.

Vad mysigt med picknick under bordet, så brukar vi också göra här hemma ibland, väldigt uppskattat av barnen.

Och duu, vad fint det blev med trappen :-).

Hoppas att din helg varit bra.
Kraam
Melinda

Dalatorpet sa...

nu ser jag lite fler kommentarer :-) Allt bra hemma???

Dalatorpet sa...

ja visst är det kallt idag brr, brasan brinner för fulla muggar här hemma

Smultronstället sa...

Tjingeling :-)
tittar in och hejjar då jag hittade hit via pralinen..

Jaa visst e den helt underbar den tidningen har prenumererat ett år och vill då fortsätta..

Mysig picknick,hihi. Det är precis såna saker man ska hitta på med barnen för det minns dom för evigt,hihi.

Ha det gött:-)
Kram M