tisdag 20 januari 2009

En lyckad middag...

blev det i lördags. Chokladsåsen var en klar favorit, den serverades varm till vanilglass. Det var nästan så att jag drack direkt ur karotten när jag var ut i köket och tog påfyllning :-D Agnes var inte på sitt allra bästa humör, det small rätt kraftigt i baken på henne så det var väl det som spökade. Emma och Matilda lekte däremot väldigt bra, hon är 1 år äldre än Emma, när vi kom dit så försvann de upp på hennes rum, kom ner och åt lite sen gick de och lekte igen. Så dem såg vi nästan inte skymten av. Kul när de leker så bra. De fick leka ända till kl 22 när vi åkte hem, de verkade inte helt nöjda med att vi skulle åka. Undrar hur länge de skulle orka hålla på innan de ofrivilligt slocknade av utmattning?
Innan vi åkte hem så spelade de äldre tjejerna, som är i 13-årsåldern ett litet lustspel, det var ju en kul grej och uppskattat.

Tiden rinner iväg och snart ska jag börja jobba, den 1:a februari drar det igång. Det är ju med lite blandade känslor. Igår ringde de från jobbet och vill skicka iväg mig på kurs till Stockholm i mitten på februari. I 3 DAGAR!!! Herregud, hur ska det gå. Jag har varit ifrån Emma 1 natt som mest och Agnes har jag aldrig varit utan. Det blir en erfarenhet det med :-)

Det här köttfärsmonstret var enklare att bada än att försöka torka rent med servetter :-D













Kramisar
Linda

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilka härliga små köttfärsmonster! Förstår att det blev ett bad.. Ska du börja jobba? Kan tänka mig att det är med blandade känslor.

Ha en bra dag!

Kram

marianaskeramik sa...

haha vad härligt kladdig!!
tack för awarden. hoppas att det kommer att gå bra att börja jobba.
när jag gick tillbaka var det lite jobbigt först men det bästa var när man gick på toa på jobbet och fick SITTA IFRED!! otroligt , ingen som drog i handtaget eller ropade mamma.... ja de är de små tingen
ha de bra
marianaskeramik

Veronica sa...

Hej!

Vilken mysig blogg du har!!

Kram Veronica

Ingela la la sa...

Förstår att du längtar till Yogan. Träningen gör underverk för mitt sura humör..När jag nu har det. ;-)
Skönt att bara få ta hand om sig!

Fast nu har jag blivit förkyld så ikväll blir det ingen träning för mig.... Jag får väl sitta och vara lite sur då..*ler*

Roligt att du är med och tävlar. Lycka till!

Kram