tisdag 13 januari 2009

Nu var det länge sen...

jag var in och blogga. Den här förkylningen/influensan, jag vet inte vad skillnaden är riktigt, har i alla fall varit riktigt jobbig. Nu är vi bättre jag är fortfarande snuvig men det ger sig nog snart. Magnus klarade sig utan symptom det var bara vi tjejer som insjukna.
Så det nya året har än så länge inte inneburit några nyheter som är värda att dela med sig av.
Så det får bli lite gamla nyheter :-)
I november fick vi besked om att Magnus kommer varslas från sitt jobb, så han kommer gå hem nu i slutet på januari och vara pappaledig, jag kommer börja jobba 1:a februari. Ingen mjukstart den här gången utan det får bli heltid på en gång. Det är med blandade känslor allt som händer men det kommer lösa sig.
Annandagjul bestämmde jag mig för att sluta amma. Det måste man ju göra nå´n gång ;-) Det gick faktiskt jättebra, men det var otroligt jobbigt att neka henne tutten. Fyyy, VILKEN ELAK MAMMA JAG ÄR! Så kändes det i alla fall då. Hon grät för att hon inte fick och jag grät för att jag kände mig så grym. Jag tror hon förlåtit mig nu.
Så nu är allt frid och fröjd och hon äter gröt och dricker välling på kvällen så hon sover gott hela natten :-) i sin egen säng. Det är sant! Så snart får hon nog flytta in i Emmas rum.



















Vill också säga TACK till alla er som skicka krya på dig hälsning :-D
Kram på er, hörs snart igen
Linda

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Vad härligt, det låter helt fantastiskt att få sova en hel natt...

Skönt att du är tillbaka i blogglandia ;)

Det blev lite tomt.
Kram