torsdag 29 januari 2009

Wow...

klockan är tio i åtta och både Emma och Agnes sover. Måste passa på att blogga :-)
Inatt har vi faktiskt fått sova hela natten, så jag hoppas Agnes mardrömmar är över för den här gången, eller vad det nu varit, och att vi kan återgå till det normala med att få sova hela nätterna :-)
Imorse var vi på öppna förskolan igen, igår provade vi rutchkanan för första gången och den var ett populärt objekt att få återuppleva idag. Det leendet man får då är obetalbart :-)
Sen var jag ner på kontoret och pratade med min arbetsledare och kvitterade ut mitt nya id-kort.
Det har ju inte hänt så mycket idag, vi busade lite efter att Emma kommit hem från dagis och städade lite och busade lite till.
Skulle ju ha varit på yoga ikväll men jag fick så ont i halsen och kände mig genomfrusen så jag passa på det idag :-(
Det var väl allt för idag....va´ville ni veta om igår...vad var det då?...jaha ja just det...jag var ju på spa *fniss*
Det var jätteskönt. Det var en kvinna där som presenterade produkter från Mary Kay, tanken var ju att vi skulle ta hand om oss själva, det var inget massage och sånt, utan vi fick prova de olika produkterna på oss själva. Så det var rengöring från topp till tå. Jättehärliga produkter men dyra, så klart. Fast jag tror ju att man tjänar på det i längden. Det var ju väldigt dryga produkter. Fast ett lypsyl för 240:- det är lite saftigt tycker jag.
Nåja, vi bubblade lite också, bubbelpoolen var på taket utomhus så man höll ju på att frysa ihjäl innan man kom i. och sen när man skulle upp och in igen vågade jag inte ta i det frostiga räcket. Tänk om jag hade fastnat? Vilken syn va!
Sen var det bastuviftning, det hade jag aldrig hört talas om, och kvinnan som var där sa att vi skulle bli riktigt svettiga efteråt. Så jag trodde (håll i er nu) hahaha ja det är ju nu i efterhand man kan skratta åt det. Hmm, jag trodde att vi skulle springa emellan de tre bastuna som var där, som nå´n jäkla stafett! Herre jösses, vad får jag alla knasiga tankar ifrån! Ja så kan det gå, även denna gång bjuder jag på dumheter från mitt inre :-D (som det där med pudret i hela ansiktet).
Hur som helst så var det så att hon hade "doftat" vattnet med nån eucalyptus eller vad det var och sen barrdoft som hon hällde på agregatet och sen viftade runt med en handduk. Det var faktiskt jätteskönt. Och jag var lättad över att slippa springa som en galning mellan bastuna, utan fick sitta i lugn och ro och njuta *haha*.
Efter detta så gick jag och Mrs W, ner och gjorde stan. Vi tog en Irish coffe och satt och pratade till klockan 23, sen åkte vi hem. Jag tackar Mrs W för hennes pepptalk, nu kanske jag hittar en ny väg till mitt framtida yrke. Vilket det nu blir. Tack du goa vän :-)
Väl hemma sen, berättade Magnus att Agnes somnat kl 20! Kvack! säger jag, det går bättre än när jag är hemma här hemma *fniss* Då kan jag känna mig lugn när jag ska börja jobba.
Nej nu ska jag ta en svängom med golvmoppen.

Kram på er
Linda

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Haha, du är för härlig du! Tänk vad mycket knas man hinner tänka ;-) Tack för att du delar med dig, obetalbart, det var även episoden med pudret =)
Skönt med en kväll på spa även om det inte var med massage. Fast jag skulle nog oxå ha hoppat över lypsylet.
Kram
Ingela

ritlas sa...

Det blev bara jag och Gunnel på Yogan i går så vi körde andningsövningar i 30 minuter sedan gick vi hem och slappade.! Ganska skönt få en timme över faktiskt..!! Vi ses nästa vecka. / Rita

Karin sa...

Nice med spa! Gud så skönt. Det vore inte dumt...fina bilder på dina troll också. Hinner inte vara inne här så mkt nu,laddar för jobbet som börjar om på måndag efter 2,7 år hemma! Känns helskumt, men kul med omväxling eftersom jag har blivit lite halvbitter häremellan med allt hemmaslit. Men denna vecka har varit ljuvlig med friska killar. Vi syns på bloggen! Kram Karin

marianaskeramik sa...

basturace!! hahaha
ja det verkar ha varit en härlig kväll iallafall
ha en tokbra helg
marianaskeramik