lördag 17 januari 2009

Idag har vi varit...

riktigt effektiva. Eller mest min andra hälft kanske :-) 2 vändor med fyllda släpvagnar till tippen. Vilken lättnad det är varje gång man får slänga iväg en massa skräp. Dessutom så hade jag packat 2 säckar med kläder som av någon anledning inte passar längre :-o de la jag i container till bättre behövande. Så det blev även en god gärning, det känns ju bra. 2:a vändan M var iväg så stannade jag hemma med Agnes och sov, mmm skönt.
Fortfarande känner jag energin strömma efter yogan, tänk vad lite träning kan göra.

Ikväll har vi blivit bortbjudna på middag, till greven och grevinnan, hahaha. Ja, jag kallar dem så. De bor i ett hus som är på nätta ca 400 kvm och ibland är det lite märkvärdigt. Ikväll bjuds det på; västerbottenpaj med löjrom, grillad oxfilé m. klyftpotatis och hemgjord beanaisesås och till efterrätt glass med hemgjord chokladsås.
Va, det lät väl inte så illa. Nu gillar de ju att laga god mat så det ska bli trevligt. Och så slipper man själv tänka på vad man ska laga till kvällen.
Det är väl ett himla "trökgöra" vad man ska äta hela tiden. Ibland önskar jag verkligen att det hade räckt att ta ett piller så är man mätt och belåten.

Ha nu en skön kväll
Kramar Linda

2 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad härligt! Vi försöker oxå rensa och få lite ordning här hemma, bakom kulissserna ;-)

Vilken meny!!! Jag kommer oxå!

Ha en bra kväll!


Kram

Lovilin sa...

Hej!

Ja, visst är det skönt att slippa en massa "skit". Känner så mycket bättre efter att fått rensat.

Hihi, skrattade lite åt din matkommentar. Brukar själv säga att ibland skulle det vara lättare med ett piller. Men då brukar min man bara fnysa åt mig...

Ha en bra söndag!
Kram
Linda