fredag 26 december 2008

Det har verkligen...

varit bråda dagar inför julen här hemma i det rommerska residenset. Hela "tjocka" släkten var samlad och det var en uppskattad dag och kväll. Det var kul med all uppskattning med det pyssel jag har gjort och min sambos syster sprang runt och fotade mina arrangemang *fniss*. Kul, kul.
Ledsen att jag inte hann med att önska er alla en God Jul, men här kommer en GOD FORTSÄTTNING.
Något som fick våran lilla prinsessa Agnes att krypa var granen, det gick knappt att hålla henne ifrån den, hahaha.













Nåja, dammsugaren har länge varit ett nyfiket moment det också.
Vårat julbord med ALLDELES för mycket mat. Inte laxen, inte laxen, den tar jag hand om *fniss* men allt det andra. Nu får ja sriva ner allt vad vi lagat och hur mycket så vi vet till nästa år.













Eftersom våra barn varit så snälla så kom det givetvis en tomte på besök. Han blev dock avslöjad av Emma. När Magnus kom in efter att tomten var här, sa Emma. Pappa, pappa tomten var här och det var du! Ja jisses va vi skratta.

Stor Kram från mig
Linda

5 kommentarer:

me and alice sa...

Ha, ha barnen är så roliga. Inte är dom lättlurade heller...*fniss*
Våra barn sa alltid samma sak" Det är farfar som är tomte", men ett år hade vi bett en annan farbror. Och när den tomten delade ut klapparna så kom farfar fram också och fick paket. Gissa om barnen fick stora ögon!!!
Tänk att man alltid har för mycket mat! Ändå minskade vi väldigt mycket på allt i år...
Ja nu när vädret är så fint är det bara att vara ute och njuta. Har redan fått träningsvärk efter att ha sprungit upp för backarna med pulkor mm...
Kram På dig! /Susanne

Ingela la la sa...

Elin lyckades vi "lura" i år igen, fast nu var det ju för henne en helt okänd tomte.. Roligt att minstingen kryper, det har hon väl inte gjort så länge?

Tack för din gulliga kommentar. Det är alltid skönt att vara hemma igen, spelar ingen roll hur bra man har haft det =)
Skönt att ha dator igen oxå ;)

Ha en bra kväll!

Kram

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Va kul nu hittade jag en ny trevlig blogg.
Vilka söta barn du har....
Jag såg att du hade fått två fina bokstäver, är dom hemgjorda eller ifrån någon affär? Jättefina..
Jag kommer att kika in här fler gånger
Ha det så bra och Gott nytt år
Kram Liselotte

Ett skönare liv sa...

hehe vilka små sötnosar :):)

Ingela la la sa...

Nu vet jag! Det var farmor som bodde i Romme, på Paradgatan.

Passar på att önska er ett Gott nytt år!

Kram