fredag 5 december 2008

Ojojoj, nu ska ni få höra...

Häromdagen efter att jag lämnat Ems på dagis så svängde jag in på en secondhand butik för att kika lite. Jag hann inte mer än komma in så stod den där och väntade på mig.













Det är nämnligen så att jag har i ett par års tid önskat mig en terin, men de verkar inte vara så lätta att hitta. Jag har visserligen inte letat som en galning heller. Helst hade jag ju velat ha en som är lite mer gammal och sliten kanske lite trasig. Den här ser helt ny ut. MEN det gör ingenting för den är MIN :-) äntligen har jag en terin och jag har betalat 40 riksdaler för den! Jag tyckte det var ett riktigt fynd. Jag skämdes nästan lite när jag kom till kassan och skulle betala, tänk om de trodde att jag bytt prislapp på den :-o Jaa, usch så kändes det.
Som ni hör är jag alldeles till mig för den här terinen. Jag känner mig nästan lite mallig *fniss* men så blir det ju när man hittat nåt man VERKLIGEN velat ha länge.

Dessa ljuslyktor och kannan fick också följa med hem.

Just nu har jag blivit förpassad till övervåningen, jag luktar så illa. Hahaha, jag håller på att göra slingor i håret och det luktar ju så starkt. Så det besparar jag mina kära. Fick jag en liten stund för mig själv. Hmm, kanske nå´t att göra varje vecka. *Tihi*
Tjingeling på er, ha en bra helg, kanske vi ses ;-)
Kram Linda

6 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Grattis till fyndet av din terrin, jag har stött på ett par stycken under jakten på min men har inte hittat den där rätta så än letar jag :-) *suck* hoppas ni myser! Vi ska på kalas idag och E ska få leka med Liam efter flera veckors tjat kram hälsa hem

Ingela la la sa...

Vilken fin och till fyndpris dessutom! Jag förstår att du är helnöjd!

Hur ska vi göra med betalningen för bilen? Kan du maila mig ditt kontonr? Eller har du något annat förslag?

Kram

Hemma hos Klara... sa...

Ja, det var verkligen ett fint fynd!

Ha det så bra i snövädret och hoppas du får en fin andra advent!

Kram Helena

Millas hem sa...

Klart att du ska vara mallig! Jättefin är den!
Kram

Ingela la la sa...

Jag vill gärna ha den monterad. Antingen vill jag nog ha den som den är eller svartmålad, vad tror du? Jag behöver den inte förrän i februari så M behöver ju inte stressa med den på en gång om han inte vill!

Kram

Ingela la la sa...

Ja, då vill jag oxå ha den i svart ;) nej det är ju inte bråttom. Ta det när det passar. Min mail adress står i bloggen på vänstersidan. Inte så bra att lägga sånt här kanske (skrattar)..

Vilket jag mitt urväder skulle kunna göra!

Jag måste fråga, bor du i borlänge? Jag har en massa släkt där. Min pappa var därifrån och jag vet att vi var till Romme eller nåt och hälsade på... eller om det var farmor som bodde där rent av..

Ja ja, ha en bra!

Kram