lördag 20 december 2008

Jag fick...

riktigt mycket gjort igår. Dammtorkat högt och lågt. Ut med alla mattor och tvättade några. Känns skönt att ha det gjort.
Just nu faller det STORA fina snöflingor utnaför fönstret och det är så fint. Efter gårdagens töväder och några +grader så var mina förhoppningar om en vit jul ganska mörka. Men nu ser det betydligt ljusare ut :-)
Jag hittade en konstgjord grangirlang igår, det fick bli ett hjärta som ska hänga ovanför öppna spisen.













Äntligen! Igår kom min kära sambo hem med de bokstäver som jag beställt. De ska givetvis målas svarta. Men jag kan ju inte hålla mig, så ni får en titt på dem redan nu *fniss*













Jaha, vad har vi gjort idag då. Jo, vi bakade pepparkakor på morgonen och så gjorde vi klart huset.

Detta var ju första gången som vi gjorde ett pepparkakshus,och jag hoppas att det inte var sista. Detta skulle lätt kunna bli en tradition. Det är riktigt mysigt och jag känner hur julstämmningen närmar sig :-D Som ni ser har det även här hunnit krypa ner ett par snögubbar ;-)
Nu ska jag gå in och duscha och göra mig iordning. Vi ska nämnligen äta julbord med Magnus jobb. De är så generösa att de bjuder med respektive det tycker jag är trevligt. De införde det för några år sedan när dessa bjudningar blev rena fylleslaget, nu är det betydligt lugnare?! *fniss*
Jag har sett fram emot detta länge nu. Inga barn, bara sitta i lugn och ro och få äta.
Ha en skön lördagkväll
Kram Linda

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Passa på att njuta ordentligt ikväll! Det låter helt underbart att få sitta ner och äta utan barn!
Vilket fint pepparkakshus! Jättefint, nästa år har jag sagt att jag ska göra ett men jag har ju sett att det finns byggsatser ;)

Kram