tisdag 2 december 2008

Nu har jag försökt...

i flera dagar att få till ett nytt inlägg, men den som väntar på nå´t gott...
Ja ja, min lilla Agnes är såååå mammig och vill inte sova eller vara utan mamma. Det kan väl i och för sig vara skönt med en tupplur :-)
Jag har till och med, när jag fått henne att sova, smygit mig ut, knuffat ut bilen från gården och rullat den nerför backen innan jag startat och åkt iväg. Inte för att bilen låter som ett tröskverk precis, men man försöker ju. Det hjälpte i alla fall inte. Hon vakna innan jag lämnat gården, nåja jag åkte hemifrån i tron att hon sov gott.

Idag lyckades jag med bedriften att bränna potatisen? Fråga mig inte hur det gick till, men jag har mina misstankar :-o

I helgen hade vi "glöggprovning" med grannarna, det var trevligt. Några andra grannar har som tradition att tända STORA granen till 1:a advent. Trevlig tradition.
Lite pyssel har jag hunnit med.

























minsann har det smugit sig ner en liten snögubbe bland granriset.













Får se när siffrorna kommer på ljusen. Jag ska själv klippa ut dem i plåt :-)
En dörrkrans har jag också hunnit med.

Kram på er i julstöket.
Linda

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad mycket fint du gör, du har ju talang! Till skillnad mot mig... :)

Ha en bra kväll!

Kram

me and alice sa...

Vad mycket fint pyssel du gjort!
Men hur har du bränt potatisen??! *fniss*
Ha en bra dag!!
Kram Susanne

marianaskeramik sa...

jättefint du har gjort!! hoppas att du tar lite "ifred tid" det behöver man ibland från bebisar
ha de bra
marianaskeramik

Dalatorpet sa...

Vad mkt fint du har gjort vännen :-)!!!!! Lycka till inne hos mig ;-)